Kesätreenit

Hiihtojaosto haluaa tarjota lapsille ja nuorille monipuolista liikunnallista harjoittelua ympärivuoden. Tärkeää ei ole se, oletko kiinnostunut varsinaisesti hiihdosta, vaan onko sinulla intoa ja sisukkuutta harjoitella välillä kovassakin menossa. Harjoitukset ovat vaihtuvia ja haastamme koko kehon liikkumaan ja kehittymään eri osa-alueissa. Osa harjoitusten sisällöstä painottuu nimenomaan hiihtoon, kuten rullahiihto ja sauvarinne harjoitteet, mutta ne ovat hyviä harjoituksia kenelle tahansa.

Haluamme, että jokainen voi kehittyä ja siksi jokaisen kohdalla tarkastellaan aina henkilökohtaisia tavoitteita ja kehityskohteita. Jokainen ryhmässä oleva voi halutessaan pyytää lisäharjoitteita kotiin ja yksilöllisempää opastusta kokonaisvaltaiseen harjoitteluun. Harjoitteet suunnitellaan niin, että jokainen voi onnistua viikon aikana.

Kenelle?
2009-2003 syntyneille, jotka ovta kiinnostuneet tavoitteellisesta harjoittelusta

Hinta?
Hinta määräytyy osallistumisaktiivisuuden ja mahdollisesti tarvittavien kilpailulisenssien mukaan n. 50€-70€

Tarvitseeko olla hiihtäjä?
Ei tarvitse, harjoittelu on monipuolista ja kehittää kestävyyden ohella myös muita ominaisuuksia. Innokkuus kovaankin treenaamiseen riittää.

Mitä välineitä tarvitsen?
Halutessasi lenkkarit ja juomapullo riittävät, sekä liikuntaan sopivat vaatteet. Jos kuitenkin haluat harjoitella täysipainoisesti ryhmän mukana on hyvä olla itsellä myös polkupyörä, sauvakävelysauvat ja rullasukset, sillä kesällä harjoittelu painottuu pyöräilyyn, sauvakävelyyn ja rullahiihtoon. Mutta harjoitukset sisältävät myös paljon muutakin.

Missä harjoitellaan?
Hirvihaaran kuntomaja, Ohkolan seutu, Mäntsälän Keskusurheilukenttä ja Nummisten koulu

Voinko tulla vain kokeilemaan?
Ilman muuta, tutustu rauhassa muutaman harjoituksen verran, jotta näet onko tämä sinun juttusi.

Vakuutus?
Vakuutus voi olla omasta takaa, tai voimme hankkia hiihdon kautta vakuutuksen.

Kuinka usein treenataan?
Harjoituksia on 3 kertaa viikossa
1. pyöräily tai rullahiihto
2. sauvarinne/juoksu/pallo pelien pelaaminen
3. oheisharjoittelu sis. koordinaatio, ketteryys, nopeus, kehonhallinta ja kehonhuolto

Harjoitusten taso?
Jokainen harjoittelee omalla tasollaan, ja harjoituksen teho vaihtelee yksittäisten harjoitusten välillä. Jonkunlainen peruskunto tulee olla, jotta jaksaa menossa mukana.

Harjoitusten kesto?
Harjoitukset kestävät normaalisti 1½ tuntia, mutta poikkeuksina voidaan toteuttaa pitkäkestoisempia pyöräilyä, rullahiihtoa tai vaellusta, niistä ilmoitetaan aina erikseen.

Harjoitusohjelman sisältö?
Harjoitusohjelma jaetaan kaikille osallistujille sulanmaan harjoittelun alkaessa toukokuun alussa.

Olen syntynyt 2002 tai 2010, voinko tulla mukaan?
Periaatteessa kyllä, mutta tilanne katsotaan aina tapauskohtaisesti.

Miten pidetään yhteyttä?
Käytämme whatsapp sovellusta tiedottamiseen ja yhteyden pitoon.

Lisätiedot ja uusien ilmoittautuminen hiihto@mantsalanurheilijat.fi